دیگر آثار نویسنده
(بیست و دو گام تا استاد شدن در داستان گویی)
اناتومی داستان
مسئلۀ اصلیام در این کتاب این بود که چگونه یک بوطیقای عملی طراحی کنم؛ یعنی فن داستان گویی که در تمام اشکال داستانی کاربرد داشته باشد. از جمله اینکه نشان دهم چگونه یک داستانپیچیده و زنده خلق کنید که در ذهن مخاطب رشد کند و هرگز نمیرد...
رسیدن به مقام استادی در داستان گویی کار شاقی است، ولی اگر فن را یاد بگیرید و زندجگی خودتان را به یک داستان بزرگ تبدیل کنید، از قصههای شگفت انگیزی که خواهید گفت، به حیرت فرو میروید. «جان تروبی»اناتومی داستان
مسئلۀ اصلیام در این کتاب این بود که چگونه یک بوطیقای عملی طراحی کنم؛ یعنی فن داستان گویی که در تمام اشکال داستانی کاربرد داشته باشد. از جمله اینکه نشان دهم چگونه یک داستانپیچیده و زنده خلق کنید که در ذهن مخاطب رشد کند و هرگز نمیرد...
رسیدن به مقام استادی در داستان گویی کار شاقی است، ولی اگر فن را یاد بگیرید و زندجگی خودتان را به یک داستان بزرگ تبدیل کنید، از قصههای شگفت انگیزی که خواهید گفت، به حیرت فرو میروید. «جان تروبی»
جان تروبی را باید نمایندۀ نسل تازهای از متخصصان فیلمنامه و داستان به شمار آورد که بعد از استادان قدیمیتر مثل سیدفیلد، رابرت مککیف لیندا سیگر و هم نسلان آنها، پا به عرصه گذاشتهاند. یکی از ویژگیهای بارز نسل جدید، نگاه فراگیر آنها به مقولۀ داستان گویی و عدم تمایز میان انواع داستان مثل رمان، نمایشنامه و فیلمنامه است. یکی از جذابترین ویژگیهای این کتاب، مقایسۀ شاهکارهای داستان گویی در رسانههای مختلف است. تروبی به زیبایی نشان میدهد که «تکنیکهای» داستانگویی به شیوههای تقریباً یکسان در همۀ انواع داستان به کار میروند و قصهگویان بزرگ، از گذشتههای دور تا کنون، به زبانی مشترک سخن گفتهاند که همان زبان جهانیِ داستان است. «محمد گذر آبادی»