(چگونه فیلمنامههای عامهپسندی بنویسیم که بتوان آنها را فروخت)
هدف اصلی این کتاب فراهم کردن دانشی عملی و ضروری است تا شما بتوانید در به کارگیری عناصر بنیادینِ مورد انتظار در یک فیلمنامۀ عامه پسند- در یک کلام، فیلمنامۀ تجاری- مهارت کسب کنید. واژۀ«تجاری» گاه و بیگاه مترادف با ناسزا دانسته میشود. اما نباید فراموش کرد که فیلمها همه ارزش تجاری دارند و گرنه استودیوها آنها را تولید نمیکنند، سالنهای سینما آنها را نمایش نمیدهند و پخشگنندگان آنها را به مردم نمیفروشند.بنابراین شما یک فیلمنامۀ عامهپسند مینویسید زیرا قابل فروش است و برای هر ادم ذی نفعی در ان پول همراه دارد. این کتاب برای فیلمنامهنویسان در هر سطحی کاربرد دارد. خواه یک تازه کار، خواه کسی که در سینما اعتبار دارد.
استیو دانکن، استادیار و صاحب کرسی فیلمنامه نویس در مدرسۀ فیلم و تلویزیون دانشگاه لویولا مری ماونت در لس انجلس کالیفرنیا است. او مولف کتاب« راهنمایی بر توفیق فیلمنامه نویسی»(۲۰۰۶) است و همچنین جزو دست اندرکاران اصلی چند مجموعۀ پرطرفدار تلویزیونی در آمریکا است. او برای بسیاری از شرکتهای بزرگ و مشهور جهان سینما و تلویزیون پروژههایی پرداخته و نوشته است.
کتابهای